מור שוהם

רופא שיניים לילדים

Posted on: מרץ 17, 2013

עולם הרפואה מתחלק לקטגוריות שונות כאלה ואחרות כאשר מן הבולטות שבין החלוקות אלו החלוקות לרפואת ילדים ורופאת מבוגרים. בתוך אלו בולטת כמובן החלוקה לרפואת שיניים לילדים אל מול רפואת שיניים עבור אנשים מבוגרים. חשוב לציין כי רופא שיניים לילדים היא לא התמחות אשר רופא שיניים רגיל יכול לעבור על מנת לטפל בילדים אשר זקוקים למענה רפואי איכותי בתחום זה. האמת היא כי על מנת להיות רופא שיניים לילדים דרושה השכלה מיוחדת והיכרות עם ציוד ועם שיטות עבודה ייחודיות אשר מותאמות לילדים. רופא שיניים לילדים צריך להיות גם קצת פסיכולוג ולהכיר את הפסיכולוגיה של הילדים על מנת להעניק טיפולי שיניים שלא יגרמו לילד נזק מנטאלי. במאמר שלפניכם, נציג בפניכם כמה עצות שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים טוב לילד שלכם.

ככה תבחרו רופא שיניים לילדים

על מנת לבחור בצורה הטובה ביותר, בקרו במרפאה פעם אחת בעצמכם ובחנו את האווירה שיש בה. הכירו את צוות העובדים של המרפאה כולל את צוות המזכירות ובחנו את סוג הלקוחות שמגיעים למרפאה. בנוסף, שאלו על הציוד המקצועי שבו משתמשים במרפאה ואם אפשר שאלו גם על המלצות של המטופלים. תחושות בטן של הורים בדרך כלל נכונים, אתם אלה שמכירים את הילד שלכם הכי טוב ובוודאי תוכלו להבין האם מדובר במרפאה איכותית או לא.

האם כל רופא שיניים הוא גם מומחה ליישור השיניים

התשובה היא לא, לא כל רופא שיניים לילדים יהיה מסוגל להציע טיפוליי יישור שיניים. על מנת ליישר את השיניים, תצטרכו לגשת למומחים בתחום. אצל רופא שיניים לילדים תוכלו לקבל טיפולים מונעים, הסרת אבנית כתרים טרומיים ושירותי עזרה ראשונה.

המכשור הדרוש לטיפולי שיניים אצל הילדים

על מנת לספק טיפולי שיניים המותאמים במיוחד עבור הילדים, דרוש מכשור מיוחד כמו מכשור רנטגן חדיש בעל קרינה נמוכה, גז צחוק  עם מערכת בקרה, ציוד סביבתי המתאים לילדים וגם ציוד דנטאלי שמותאם לגודל של הילד. בנוסף, חשוב מאוד כי במרפאה של רופא השיניים יהיו מכשירי הגדלה מיוחדים ותאורה מתאימה.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב