מור שוהם

פסנתר חשמלי

Posted on: יוני 6, 2013

על היכולות של פסנתר חשמלי

מלכתחילה נועד הפסנתר החשמלי על מנת לסייע לפסנתרנים להתגבר על מספר אתגרים כאלה ואחרים – כך למשל המשקל הקל של פסנתר חשמלי מאפשר לפסנתרן לקחת איתו את הכלי להופעות, ושם לנגן על פסנתר, וזאת במקום לגרור את הפסנתר הכבד, אשר מן הסתם זו פשוט פעולה בלתי אפשרית בכלל. כמו כן, הפסנתר החשמלי מאפשר חיבור של אוזניות, ועל כן הוא גם מושלם לאולפני הקלטות, או לאנשים שונים אשר רוצים לעשות חזרות בשקט. יחד עם זאת, במרוצת השנים נוספו לפסנתר החשמלי עוד תכונות ייחודיות אשר ראוי להכיר.

 Peru_Machu_Picchu_Sunrise_2

כלים נוספים שאפשר לנגן עליהם

אמנם פסנתר חשמלי איננו אורגנית, ובכל זאת ישנם דגמים של פסנתרים חשמליים אשר מאפשרים להחליף בין צלילי הפסנתר לצלילים של כלים אחרים. יחד עם זאת, בניגוד לאורגנית לא מדובר על 90 כלי נגינה שונים. לרוב, מדובר על 3-4 פונקציות שונות של כלים לכל היותר. ישנם פסנתרים חשמליים שמאפשרים לנגן בצלילי עוגב או צ'מבלו בנוסף לצליל הפסנתר. כך, הפסנתרן יכול ליהנות מגיוון קל בכלים.

אפשרויות הקלטה והוספת מקצב

כיום, כמעט כל דגם של פסנתר חשמלי מגיע עם אפשרות להוספת מקצב לנגינה. כך, נחסך מכם הצורך לרכוש מטרונום נפרד, חשמלי או אנלוגי. המקצב מאפשר לכם כמובן לשפר את יכולות הנגינה שלכם ולהתאמן על מקצבים ומהירויות שונות. נוסף על כך, ישנם דגמים מסוימים של פסנתר חשמלי, אשר כוללים יכולות הקלטה ושמירה של קבצי נגינה על הפסנתר – כך שהדבר מסייע באימון, וכן בהלחנת קטעים.

ומעל הכל – מגע מדויק

מעבר לכל התכונות שיש לפסנתר החשמלי, חשוב מאד לציין כי מדובר על כלי שבא לשחזר ברמה מדויקת ככל האפשר את חווית הנגינה על פסנתר רגיל. לכן, פסנתר חשמלי איכותי צריך לכלול את הרכיב של רגישות למגע – כשאתם מכים על הקלידים, הפסנתר החשמלי מזהה את הכוח שהפעלתם על הקלידים, ומחזיר צליל בהתאם לכך – ממש כמו בנגינה על פסנתר אמיתי, שבה יש הבדל בין לחיצה עדינה ללחיצה גסה על הקלידים.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב