מור שוהם

נוהל גילוי מרצון

Posted on: אוקטובר 5, 2015

נוהל גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון הוא נוהל של רשות המיסים. רשות המיסים היא בעלת תפקיד חשוב מאד, היא אחראית לכך שכל אחד ואחת ישלמו את המיסים למדינה ושהמדינה תוכל להתקיים בצורה תקינה בהתאם למיסים שהיא מכניסה. כל אחד חייב לדווח לרשויות על הכנסותיו על פי החוק. שכירים אשר מקבלים תלוש משכורת מדווחים על הכנסותיהם באופן אוטומטי דרך הנהלת החשבונות של החברה שבה הם עובדים. אך עצמאיים צריכים להצהיר לבד על הכנסותיהם וכמו כן גם שכירים אשר מכניסים הכנסות בנוסף לעבודתם צריכים להצהיר על כך. מי שמכניס כספים ולא מצהיר על ההכנסות על פי החוק עשוי למצוא את עצמו מול אישום פלילי ואפילו מאסר בפועל היות שמדובר בעבירה חמורה מאד. מי שלא דיווח על הכנסות ורוצה לעשות זאת רטרואקטיבית יפעל על פי נוהל גילוי מרצון.

north_piano_3990

מי יכול לפעול על פי הנוהל

כדי לבצע נוהל גילוי מרצון על המדווח להיות בעל הכנסה שאינה מוצהרת ועליו להיות נקי מהאשמות. כלומר, ברגע שרשות המיסים החלה לחקור את המדווח הוא כבר יכול להיות חשוף לאישום פלילי ואינו יכול לנצל את הנוהל.

התמורה לביצוע הנוהל

בתמורה לביצוע נוהל גילוי מרצון רשות המיסים מציעה פתור מאישום פלילי. חשוב להבין כי הדבר לא אומר שהמדווח לא ישלם מס או לא ישלם כנסות על כספים שלא שילם בעברו. המשמעות של הדבר היא שהמדווח יוכל להימנע מאישום פלילי בלבד.

התייעצות

ההמלצה היא להתייעץ תמיד עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום ובמיוחד לפני ביצוע נוהל גילוי מרצון. ההתייעצות יכולה לעזור גם בקבלת ההחלטה כיצד לבצע את הנוהל וגם בייצוג מול רשויות המיסים כשהמטרה היא לשלם מינימום מס ומינימום כנסות גם לאחר גילוי כל ההכנסות השונות.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב