מור שוהם

ניהול מצבי חירום

Posted on: אוקטובר 7, 2017

את העולם במאות האחרונות פקדו לא מעט אסונות, כאשר בעבר הרחוק מרביתם היו אסונות טבע, כגון צונאמי, רעידות אדמה או הוריקנים וככל שהזמן חולף, יותר ויותר אסונות ידי אדם פוקדים את העולם. על מנת להתמודד עם השלכות האסונות, מנהלי מצבי החירום מוכשרים לכך בארצם ובעולם.

מסלול ההכשרה לניהול מצבי חירום

כיום, ניתן ללמוד במסגרת לימודי תואר שני באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, הטכניון בחיפה ותל אביב לימודי ניהול מצבי חירום אשר נועדו להכשיר אנשים בעלי תארים ראשונים להתמודדות עם אסונות טבע ומצבים של רבי נפגעים ונזק לסביבה. על מנת להתקבל למסלול לימודים זה, יש צורך בתואר ראשון במגוון התמחויות בציון של 75 ומעלה, כאשר ניסיון תעסוקתי בתחום מצבי החירום (למשל, בארגוני הצלה, משטרה, צה"ל, משרד הבריאות, משרד הרווחה וכדומה) מהווה יתרון משמעותי בשלב וועדות הקבלה. במסגרת הלימודים הללו, יושם דגש על פיתוח יכולות וידע לניהול מצבי חירום ומצבים של אירועים רבי נפגעים. המשתתפים ילמדו מקרי בוחן ותחקירים מאירועי העבר, ילמדו על דרך ההתמודדות של שירותי הבריאות והרשויות המקומיות עם מצבי החירום ויבקרו את ההתנהלות על מנת לחשוב על דרכים לשיפור. בנוסף, ילמדו על מודלים שונים לסיוע הומניטארי מהמדינות השונות בעולם. תחומים אלה הם על קצה המזלג בלבד וקצרה היריעה מלהכיל את כלל התחומים בהם נוגעים במהלך מסלול הלימודים.

ניהול מצבי חירום

מדוע חשוב לדעת לנהל מצבי חירום בימינו?

בעולם של היום, בו האיום הביטחוני מרחף מעל ראשינו, לא רק בישראל אלא בכל העולם, נושא ניהול מצבי החירום הפך להיות מרכזי וחשוב מתמיד. אירועים רבי נפגעים אינם דברים נדיר יותר, לצערנו הרב, לכן יש צורך במתן כלים מקצועיים להתמודדות מיטבית ביותר.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב