מור שוהם

מענה אנושי לשימור לקוחות

Posted on: פברואר 9, 2020

עסקים יכולים לצמוח ולהתקדם רק אם הם שומרים על הלקוחות שלהם. הטעות הנפוצה היא למקד את המשאבים ואת האנרגיות של העסק בגיוס לקוחות חדשים, בעוד בפועל היציבות שמגיעה מהלקוחות הקיימים היא זו שעושה את ההבדל. אם למשל העסק מאבד יותר לקוחות מאשר אלו שאותם הוא מגייס, אין טעם למאמצים שהוא משקיע. חוץ מזה, לקוחות מרוצים הם כרטיס הביקור ואמצעי השיווק הכי יעיל של כל עסק בכל תחום ובכל מקום בעולם.

אחת הדרכים לשמור על לקוחות מרוצים היא להעמיד לרשותם מוקד מענה אנושי. במקום שהלקוחות ינסו ליצור קשר עם העסק ויגיעו למענה ממוחשב או אוטומטי, המענה האנושי מעניק להם יחס אישי ותחושה טובה יותר. השילוב הזה בין יחס אישי ותחושה טובה מוכיח את עצמו עבור הלקוחות וכמובן גם עולה בקנה אחד עם האינטרסים של בעלי עסקים.

איך מפעילים מענה אנושי?

הבעיה היא שגם בעלי עסקים שמבינים את החשיבות של הפעלת מענה אנושי לא תמיד יודעים איך לעשות את זה. חוץ מזה, גיוס כוח אדם לטובת הקמת מערך של מענה אנושי לעסקים עלול להיות משימה מורכבת, יקרה ומסורבלת. בכל אחד מהמקרים האלה, הפתרון הרלוונטי שעל הפרק הוא פשוט להפעיל מענה אנושי בשיטה של מיקור חוץ.

השיטה של מיקור חוץ אטרקטיבית עבור בעלי עסקים כי היא מרכזת עבורם את כל הדרישות תחת קורת גג אחת. במקום שבעלי עסקים יצטרכו להשקיע מזמנם ומרצם בגיוס כוח אדם והקמת מוקד ומערך שירות, הם יכולים לקבל את אותה תוצאה בשיטה של מיקור חוץ.

מיקור חוץ עולה כסף אך הוא משתלם עבור העסק. כאשר מיקור החוץ פועל היטב, העסק שומר על הלקוחות שלו.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב