מור שוהם

תקן אבטחת מידע

Posted on: מאי 5, 2021

החשיבות של תקן אבטחת מידע

היכרות עם המאפיינים השונים של תקן אבטחת מידע יכולה להסביר מה החשיבות שלו עבור סוגים רבים של ארגונים. קודם כל, המשמעות של תקן מן הסוג הזה היא שהארגון מפעיל כלים מגוונים על מנת לשפר את האופן שבו מנוהל מערך המידע שלו. כאשר הארגון עומד בתקן לניהול אבטחת המידע, זה אומר שהוא שומר על המידע ומנהל אותו בצורה תקינה.

חוץ מזה, לכל סוג של תקן אבטחת מידע יש משמעות אופרטיבית. בשביל לקבל את התקן, על הארגון להפעיל מנגנון לזיהוי סיכונים. לאחר מכן, הארגון נדרש לכתוב נהלים בצורה מסודרת ואף להגדיר בקרות לכך שכל המידע שברשותו אכן בטוח, זמין ונכון. במידת הצורך, ארגונים מפעילים את המערכות הללו לצורך התאוששות עסקית וכדי למנוע אובדן לצמיתות של מידע מסחרי, רגיש או מקצועי.

כך משיגים את תקן אבטחת מידע

החשיבות של תקן אבטחת מידע צריכה להיות ברורה לכל ארגון מודרני. אם לארגון יש מערכות אבטחת מידע כאלה ואחרות, כדאי לו לוודא שהוא עומד בתקן הרלוונטי. כמובן שיש גם ארגונים שמחויבים על פי החוק לעמוד בתקן הזה, אבל לא רק הם צריכים לעשות זאת: כאשר הארגון דואג מיוזמתו לעמוד בסטנדרטים של תקן אבטחת מידע, הוא שומר על האינטרסים שלו ומגן על הלקוחות, על הספקים ועל המוצר או השירות.

הדרך להשיג תקן אבטחת מידע היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. אחרי התייעצות עם בעלי מקצוע, ניתן להטמיע וליישם סוגים שונים של כלים בתוך הארגון עצמו. היישום וההטמעה של הכלים עולים בקנה אחד עם הצרכים של הארגון, כי הם מאפשרים לו להתקדם הלאה בלי להתפשר על רמת אבטחת המידע ועל ההגנה המלאה על הנתונים.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב