מור שוהם

גיוס אשראי – סוגים של גיוס אשראי

Posted on: מרץ 23, 2015

סוגים של גיוס אשראי

תהליך גיוס אשראי מתנהל מול בנקים וחברות פרטיות חוץ בנקאיות. יש גם מסלולי גיוס המתמקדים בפנייה לקרנות או מוסדות ציבוריים. סוגים שונים של מסלולי גיוס תלויים בצרכי הלקוח ובכמות האשראי לו הוא זקוק. יש לקוחות שיכולים להסתפק באשראי מצומצם לכיסוי חובות או עמידה בתזרים מזומנים בלבד, לעומת אחרים המנצלים את הגיוס כדי לשאת בהוצאות משמעותיות. בנוסף, לא כל עסק או לקוח מקבל הלוואות אטרקטיביות. הדבר החשוב הוא לוודא את מידת ההתאמה בין אופי האשראי לבין צרכי הלקוח ודרישותיו.

גיוס אשראי

אפשר להצביע על מספר סוגים בולטים של מסלולי גיוס אשראי. הסוג הראשון הוא גיוס כספים, הלוואות, מימון ואשראי לעסקאות נדל"ן. ענף הנדל"ן בישראל נמצא בנסיקה משמעותית שלא צפויה להגיע לסיומה בקרוב. מי שרוצה לקחת חלק בענף חייב לגייס מספיק אשראי שיאפשר לו לעמוד בשורה אחת עם יזמים גדולים. הסוג השני הוא גיוס אשראי בנקאי, הניתן בכפוף לנתוני חשבון הבנק של הלקוח.

אשראי לעסקים גדולים וחדשים

עוד סוג של תהליך גיוס מתבצע בקרב עסקים. כאן חשוב להבחין בין גיוס המיועד לעסקים גדולים ופעילים לבין גיוס לעסקים חדשים. מלבד הפקטור של גובה הגיוס וכמות הכסף, עסקים גדולים זקוקים לאשראי כדי להתנהל בעוד עסקים חדשים עושים זאת בשלבים הראשונים של הפעילות. אשראי יכול לגזור את דינם של עסקים ולמנוע מהם קריסה כלכלית. אשראי לעסקים ניתן על ידי גופים שונים והוא מהווה חלק בלתי נפרד משוק ההון.

לסיכום, היכרות טובה עם סוגים שונים של גיוס אשראי צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של לקוחות פרטיים, חברות ועסקים. גיוס אשראי הוא משאב פיננסי יוצא מגדר הרגיל עם יתרונות רבים אותם כדאי לדעת כיצד לנצל.

כתיבת תגובה

סטודנטים תל אביב